piątek, czerwiec 22, 2018
   
Rozmiar
Logowanie

Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia dziecka "Becikowe"

Druki wniosków na jednorazową zapomogę z tytułu urodzenia dziecka "Becikowe" - więcej na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 
http://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-rodzin-z-dziecmi/wzory-wnioskow-o-swiadczenia-dla-rodzin/

Z tytułu urodzenia się żywego dziecka przyznaje się jednorazową zapomogę w wysokości 1 000 zł na jedno dziecko. Jednorazowa zapomoga przysługuje matce lub ojcu dziecka, opiekunowi prawnemu albo opiekunowi faktycznemu dziecka, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 1 922 zł. Przy ustalaniu prawa do przedmiotowego świadczenia, w szczególności ustalenia czy spełnione jest kryterium dochodowe, mają zastosowanie przepisy dotyczące ustalania dochodu określone w ustawie o świadczeniach rodzinnych.
Wniosek o wypłatę jednorazowej zapomogi składa się w terminie 12 miesięcy od dnia narodzin dziecka, a w przypadku gdy wniosek dotyczy dziecka objętego opieką prawną, opieka faktyczną albo dziecka przysposobionego – w terminie 12 miesięcy od dnia objęcia dziecka opieką albo przysposobienia nie później niż do ukończenia przez dziecko 18 roku życia.
Jednorazowa zapomoga przysługuje, jeżeli kobieta pozostawała pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do dnia porodu (powyższego przepisu nie stosuje się do osób będących prawnymi lub faktycznymi opiekunami dziecka, a także dla osób, które przysposobiły dziecko). Zaświadczenie o pozostawaniu matki dziecka pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do dnia porodu może wystawić lekarz lub położna.

Wymagane dokumenty do wniosku o przyznanie jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka:
- kserokopia dowodów osobistych rodziców dziecka (oryginały do wglądu),
- skrócony odpis aktów urodzenia dziecka, lub inny dokument stwierdzający wiek dzieci,
- zaświadczenie właściwego organu gminy, kopia nakazu płatniczego albo oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych w 2016 roku,
-  dokument określający datę utraty dochodu oraz miesięczną wysokość utraconego dochodu (świadectwo pracy, PIT-11 za 2016 rok),
- dokument określający wysokość dochodu uzyskanego przez członka rodziny z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty (zaświadczenie za II miesiąc zatrudnienia netto),
- odpis prawomocnego orzeczenia sądu orzekającego rozwód lub separację albo odpis aktu zgonu małżonka lub rodzica dziecka – w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko,
- odpis prawomocnego orzeczenia sądu ustalającego alimenty na dziecko,
- odpis zupełny aktu urodzenia dziecka – w przypadku gdy ojciec jest nieznany,
- zaświadczenie lekarskie o pozostawaniu pod opieką lekarską od 10 tygodnia ciąży,
- nr konta.

Nowości

Klauzula informacyjna

                                                        

KLAUZULA  INFORMACYJNA

 

Zgodnie z art.13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych  w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO) Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorkówce informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorkówce(GOPS) jest GOPS  z siedzibą w Chorkówce 175 reprezentowany przez Kierownika zwanego dalej: „Administratorem”. Kontakt do Administratora: tel. 13 43869 50.
  2. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego z przepisów ustaw szczegółowych.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji spraw związanych z wypełnieniem obowiązku nałożonego na Administratora przepisami i mogą dotyczyć postępowania z zakresu: świadczeń rodzinnych, pomocy społecznej, funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, przeciwdziałania przemocy, wsparcia kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, wspierania rodziny, świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym, dodatków mieszkaniowych, dodatku energetycznego, zasiłków dla opiekunów.
  4. Podanie danych osobowych jest wymagane ustawowo aby skorzystać z ww. wsparcia. Niepodanie danych spowoduje brak możliwości udzielenia pomocy z ww. zakresu postępowania.
  5. Pani/Pana dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. do osiągnięcia celu przetwarzania oraz przez odpowiedni okres archiwizacji przewidziany przepisami prawa.
  6. Administrator może przekazać Pani/Pana dane odbiorcom jedynie na podstawie przepisów prawa.
  7. Administrator nie przekazuje Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  8. Ma Pani/Pan prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia i usunięcia a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych jeżeli zachodzą przesłanki do tych uprawnień i nie są ograniczone poprzez inne przepisy prawne.
  9. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
  11. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych – tel. (0-13)4386937.

Gościmy

Odwiedza nas 20 gości oraz 0 użytkowników.

Logowanie